En modig bok, nu på lättlästSodomsäpplet är vackert på utsidan men full av svart aska inuti. Så känner sig Joakim. Han är 16 år, ensam och olycklig. Joakim har en hemlighet, men vet inte vad han ska kalla den. Till slut blir han säker: han är bög. Det är skönt att vara säker. Men i Stockholm i slutet på 1940-talet är det inte lätt att vara bög. Sodomsäpplet kom år 1968, men är fortfarande aktuell. Niklas Darke har gjort en stilsäker lättläst återberättelse av Bengt Martins klassiker. |
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar